27 Temmuz 2008 Pazar

Makarna Salatası


İşte karşınızda tammmmm yaz aylarında afiyetle yenicek bir salata.Üstelik çocukların hayran olduğu,kaşıkla hızlarını alamayıp avuçlayarak yedikleri bir salata.Bir anne daha ne ister efenim :) Üstelik pratik bu peri daha ne yapsın size :))


Malzemeler:

1 paket yüksük makarna

250 gr yoğurt

2 diş sarmısak

2 büyük kavanoz garnitür

kornişon turşu

mayonez


Hazırlanışı:

Makarnayı paketin üzerindeki tarife göre haşlıyoruz.Suyunu süzüp soğuk su dan geçiriyoruz ve tekrar süzdürüyoruz.Kornişon turşuları ister halka şeklinde ister küçük küpler halinde doğruyoruz.Arzu ederseniz küp doğranmış salamda ilave edebilirsiniz çok yakışıyo bu salataya.Sarmısağı yoğurdumuzun içine rendeliyoruz ve arzu ettiğimiz kadar mayonez ilave edip karıştırıyoruz.Turşu,garnitür ve yoğurdumuzu makarnaya ilave edip tuzu da ekledikten sonra bir iki karıştırıyoruz ve servis yapıyoruz.Salatayı çok fazla karıştırmayın ki garnitürler ezilmesin.Bir an önce de tüketmeye bakın çünkü makarna yoğurdu çeker ve kuru bir makarna salatası hoş olmaz :)

18 yorum:

sevimin sayfasi dedi ki...

makarnayi kim sevmez...bana verseler her gün yerim cocuklarda aynen öyle
cok lezzetli olmus
ellerine saglik canim

Gelin Ayşe dedi ki...

makarna salatasını sevdigim kadar hiç bişey sevmiyorum ben yaa :))) Sarmısaklı olmalıııı :))

http://hunerlieller.net dedi ki...

selam..bu sıcaklarda benim de sık sık yaptıgım bir tariftir makarna salatası...nefis görünüyor.elinize saglık.sevgiler.

KelebekGibi dedi ki...

Bizimde sevdigimiz salatalardan biridir bu, bunu böyle tek yesem bile doyarim ben, cok doyurucu, cocuklar icinde bence cok besleyici oluyor makarnayla olunca.
Elinize saglik,sevgiler.

rümeysaninrüyasi dedi ki...

Gecenin güzel yüzü yüregine dokunsun, seytan senden uzakta, melekler basucunda olsun, günes öyle bir geceye dogsun ki dualarin kabul kandilin mubarek olsun.

pelin'ce dedi ki...

Bende çok severim,ellerine sağlık...

çilekli süt dedi ki...

Bu salatayı çok seviyorum bende gerçekten tam yaz yemeği

Bu arada kandilin mübarek duaların kabul olsun.. Allah'ü Teala gönlündeki hayırlı dilekleri gerçekleştirsin inşallah :) Seni seviyorum :)

anneminkiziyim dedi ki...

Merhabalar canim, ellerine saglik salata yaz icin vaz gecilmez yiyeceklerden, bende senin kandilini kutluyorum,
Mevla çekirdeğe orman gizlemiş, yılanın zehrine derman gizlemiş, tahıl tanesine harman gizlemiş, mübarek gecelere cennet gizlemiş, hayırlı kandiller.

bloguna yazdigin yorum basligindan giremedim nedense, Googleden girdim, sevgiler...

mutfaktayim dedi ki...

Semanın kapılarının açılıp rahmetin sağanak, sağanak yağdığı bu günde duşen damlaların sizi ailece sırıl sıklam etmesi dileğiyle.

Papatya Prenses dedi ki...

periii ben dün sayfana kaç kere gelmeye çalıştım ama gerekli izin yok dedii:S

neyse ; ben de çok severim makarna salatasını:) ellerine sağlık,enfesss enfesss:)

capankizimutfakta dedi ki...

PORSELEN DEMLİK yepyeni bir etkinlik ile karşınızda…
YÖRESEL LEZZETLER ETKİNLİĞİ-4 PİLAVLAR

http://porselendemlik.blogcu.com
http://selmahlc.blogcu.com
http://birdemliksohbet.blogspot.com
http://yoresellezzetler.bloggum.com tarafından hazırlanmıştır

etkinliğimizin yeni sahibesi www.capankizimutfakta.blogspot.com olarak 10/8/2008 ile 01/09/2008 tarihleri arasında 20 gün boyunca ben yapacağım konumuz:PİLAVLAR

anadolunun zengin sofrasını evlerimize sunmak,bizi biz yapan değerlerimizin hünerli ellerle bütünleştiği yemeklerimizin tarih kokan hikayelerini sunmak ve bu lezzetleri siz değerli dostlarımızla paylaşmak…
sizde bu lezzet dolu maceraya davetlisiniz…
eğer sizlerinde sofralarında yer bulan kendi yörenize ait bir tarifiniz var ise tarifinizi bize ulaştırabilir böylece bir yerlerde kalmış lezzetleri tüm dostlarınızla hem paylaşmış olacak hem de yörenizin kültür ve değerlerini tanıtmış olacaksınız
yapmanız gereken şey;
hazırladığınız yöresel yemeğinizi ismi ,yöre adı ,tarifi ve birkaç aşama ile çektiğiniz fotoğraf ile bloğunuzda yada sitenizde yayınlayıp daha sonra ev sahibine yorum ya da e-posta ile haber vermek
örnek:
isim:perde pilavı
yöre adı:siirt
buraya ise tarifimizin resmi ile beraber detaylı anlatımı gelecek şekilde…
iletişim:kadininmutfagi@hotmail.com ya da www.kadininmutfagi.blogcu.com
unutmayın tarifler sadece tarihi yöresel tarifler olmalıdır

birdilimdus dedi ki...

Makarna olsun da ister sıcak olsun ister soğuk. :))) Ellerine sağlık.

Sevgiler,
Evren

Feyza Fidan dedi ki...

Canım anaperim, geçmiş kandilin mübarek olsun güzel bacım..Oğluşları ve seni çok öpüyorum..
Ellerin dert görmesin bu arada :)

Siminya dedi ki...

ahh ciddi anlamda sarmısaklı yoğurtla sorunlarım var yoksa sizi mi kıracağım yerdim amaaa...işte :)

ibrahim çınar dedi ki...

siz siz olun fazla yemeğin. içiniz dışınıza çıkar valla:)

dikkatsiz dedi ki...

Bence bloglarda yemek fotoğrafları konulması yasaklanmalı; yapan var yapamayan var kardeşim.
Bi de tam üstteki postaki tesbihin aynısından bende de var. Çok çirkin ve kullanışsız bişey. Görünce rahatladım, demek başkalarında da varmış diye.

aNNePeRi dedi ki...

dikkatsiz yapamayanlarda yapabilsin diye koyuyoruz biz o fotoğrafları,tarifleri :)
Tesbihlerin özellikle ilkini çok beğenmiştim ben.fotoğrafa bakınca şık duruyo.Kullanışa bişey diyemem ben görüntüsünü seviyorum tesbih sallayanlara gıcıkım vardır aslında :)

Adsız dedi ki...

uzun zamandır yemiyodum resimdede görünce çok canımçekti hemen işe koyulsam iyi olacak emeği geçen herkese teşekkürler