10 Temmuz 2008 Perşembe

Mantarlı Tavuklu Gül Böreği



Uzun uzunnn aralar verdiğimin farkındayım ama bi tembellik bi uyuşukluk bi bir şeyler var bilemiyorum :) Bugünde bir durgunluk var nedense.Yaş 25 oluyor bugün itibariyle acaba alakası olabilir mi :) Neyse ben böreğe geleyim efenim.Ailecek mantarın her bi türlüsünü severek yeriz.(çiğ hariç her türlü dediysek o kadar da değil :) ) Tavuk da mantara çok yakışıyor laf aramızda.Siz de bizim gibi düşünenlerdenseniz bu böreğe bayılıcaksınız :) Hem lezzetli hem çok doyurucu bi börek.Yani demem o ki misafirinize bi bu böreği yapın bi de salata tamam :P




Malzemeler:


1,5 kg yufka


1 adet tavuk göğsü(haşlanmış)


yarım kilo mantar


1 su bardağı rendelenmiş taze kaşar


1 su bardağı süt

2 yemek kaşığı sıvı yağ

1 yumurta

1,5 su bardağı su

Hazırlanışı:

Süt, sıvı yağ, yumurta ve suyu derin bir kapta iyice harmanlıyoruz.Mantarları bol su ile yıkayıp irice doğruyoruz(tahmini 6'ya bölüyoruz)küçük bir tencerede bir çay kaşığı limon suyu, bir tutam tuz, bir tatlı kaşığı tereyağı koyup kısık ateşde suyunu bırakıp tekrar çekene kadar pişiriyoruz.Diğer tarafta tavuk göğsünü kuşbaşı şeklinde doğruyoruz.(tavla zarından birazcık büyük)Pişen mantarlarımızı soğuduğu zaman doğradığımız tavukların içine alıyoruz.Kaşarımızı baharatlarımızı(kekik, kimyon, mix biber, pul biber) ve tuzumuzu ekleyip dağıtmadan karıştırıyoruz.Yufkaları ortadan ikiye bölüyoruz.Hazırladığımız sütlü harçtan bolca kaşıkla döküyoruz ve yufkanın her tarafının ıslanmasını sağlıyoruz.Geniş kısmına harcımızı yayıyoruz.Rulo halinde sarıp yağladığımız fırın tepsisinin ortasına gül şeklinde içe doğru burarak sarıyoruz.Bütün yufkalarımızı bu şekilde harcımız bitene kadar sarıyoruz.Daha sonra üzerine yumurta sarısı sürüp 180 dereceye ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.Sıcak servis yapıyoruz.



Bu da çaya gelen arkadaşlar için yaptığım rulo pastaydı. Madem doğum günüm benim pastam olmuş olsun hadi :) Bi gariplik burukluk var zaten üzerimde.Sizi bilmiyorum ama ben küçükken 25 yaşında ve 30 yaşlarında ki kişiler için bunlar daha yaşamaz ölürler derdim :)) o kadar büyük gelirlerdi bana.Ve şimdi bugün itibariyle 25 yaşındayım.Ayyy bilemiyorum yaaa :))) Genç kalınnnn :))

12 yorum:

Sevil Şahin dedi ki...

CANIM MRB NASILSIN İSTANBUL ÇOK SICAK YANIYOR VE BENDE TATİLE GİDİYORUM NEREYE Mİ SİDE’YE BOL BOL RESİMLER CEKİP GELECEGİM.
BEN YOKKEN SİTEMİ YALNIZ BIRAKMA OLURMU ÖNCE ALLAHA SONRA SİZLERE EMANET EDİYORUM . BİR HAFTA SONRA BOMBA GİBİ DÖNECEGİM .EN GUZEL GUNLER SENİNLE VE TÜM SEVENLERİMLE OLSUN…hayırlı cumalar VE YENİ YAŞIN KUTLU OLSUN NİCE YILLARA İNŞ.
BİRDEMLİKSOHBET SEVİL http://birdemliksohbet.blogspot.com

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

mantarlı bütün lezzetlere evett :)))
svglr NuNu

Gönül dedi ki...

pericimmm elciklerine sağlık yavrım....sevgilerimle öpüyorum...

www.illedeyemek.com dedi ki...

Elinize sağlık harika olmuş,sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

haha :)) sen yaşlanmassın anam merak etme hepimizi yersin valla :))

Unknown dedi ki...

O gül böreğini az yapmazdık biz de yanında da patates salatası ve çay üff... Şimdi yaşlandık tabi cool'un demesiyle: yaşlı kemiklerim ağrıyor :))

yaban mersini dedi ki...

cnmm..dogum günün kutlu olsun..25..daha çok genç ve güzel bir yaş..nice mutlu yıllar..

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Anneperi'mmmm,

Ben biraz geç kaldım ama, yeni yaşın kutlu olsun, sen 25'e şükret ben seneye 35 oluyorum:)))) Daha çooook gençsin sen:))

Nice yaşlara, evlatlarınla beraber....

Anonim dedi ki...

harika görünüyor ellerinize sağlık tariflerinizden faydalanacağım görüşmek üzere

zarpandit dedi ki...

bopreğinden bir dilim alıp agzım dolu dolu konusmak istedim bir an:)

belkide destekler beni eski halime geri döndürdü ayvayı yedin blog dunyası hadi hayırlısı:)

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

doğumgünün kutlu olsun hayatım..ee sen 25 te yaşlandım dersen biz nedek:)


mutlu mutlu seneler..evlatların ve eşinle birlikte..

börek ve pasta nefis ellerine sağlık..

sevgilerimle

Anonim dedi ki...

merhaba
bu börek süper görünüyor, olsa da yesek. Kenarından biraz alabilirmiyim. Ellerine sağlık. Ayrıca müzikde çok hoş, dinlendirdi beni, sağol.