18 Ocak 2008 Cuma

Buhara Pilavı


Bu ayki etkinlik konusu Dünya Mutfakları.Son anda katılmak nasip oldu.Etkinlik sahibi blog http://tubaninpenceresinden.blogspot.com/. Bende çok beğenerek yediğim misafirlerime sunduğum bir pilav olan Buhara Pilavı ile katılmak istedim etkinliğe.Buhara pilavı Özbek mutfağına ait bir yemek.Denemenizi şiddetle tavsiye ederim.Pilavı yiyipde beğenmedim diyen birine henüz rastlanmadı :)) Tuba'ya kolay gelsin diyorum ve uzarmadan tarife geçiyorum:)

Malzemeler:

250gr dana kuşbaşı

2 su bardağı baldo pirinç

2 adet havuç

1 orta boy kurusoğan

1 yemek kaşığı domates salçası

1 yemek kaşığı tereyağı(doluca)

1 yemek kaşığı sıvıyağ

Hazırlanışı:

Pirincimizi en az 2 saat önceden tuzlu ılıksu da bekletiyoruz.Etlerimizi sotelik doğruyoruz.Etleri bir yemek kaşığı sıvıyağ kızdırılmış tavada iyice pişiriyoruz.Tenceremize tereyağını alıyoruz.Hafif kızdıktan sonra yemeklik doğradığımız sağonlarımı pembeleşinceye kadar kavuruyoruz.Daha sonra havucumuzu eklieyip altını kızıyoruz.Havuçlar suyunu verip tekrar çekinceye kadar pişiriyoruz.Daha sonra saçlamızı ekleyip hepsini kavuruyoruz.Daha sonra etlerimizide ekleyip 1dk daha kavuruyoruz.Suyunu iyice süzdüğümüz pirincimizi tuzumuzu ekleyip üzerini 2 parmak geçecek kadar kaynamış su ekliyoruz.2dk kadar yüksek ateşde pişirdikten sonra en kısık ateşde pişirmeye devam ediyoruz.Pilav suyunu çektikden sonra ocağı kapatıp kağıt havlu ile üzerini örtüp tencere kapağını kapatıyoruz.30dk dinlendikten sonra geniş bir kapta pilavı tersyüz ediyoruz.İyice karıştırıp tenceremize alıyoruz.Sıcak servis yapıyoruz.

Posted by Picasa

16 Ocak 2008 Çarşamba

Meyveli Pasta


Gene mi pastaaaaaaaaa :)) Evet gene pasta hemde meyveliii :) Ben şahsen ıslatılmış pandispanyalı pastaları pek böyle mmmmmm nefis diyerek yiyemiyorum :D Yeni aldığım kek kalıbına göre de istediğim pandispanya kıvamını tutturamamıştım bu aralar.Vee dün gece başardım sonunda.Pandsipanya pişince soğumasını beklemeden tadına baktım hemen.EVET! harika olmuş işte olay budur dedim :)) Nasıl sevinçliyim bilemezsiniz.Makinem hala servisten gelmediği için webcamim sağolsun çekiverdim onunla resmini :) Pek net değil ama hiç yoktan iyidir.Ve de işte mükemmel pasta mükemmel tarif :D




Malzemeler:


24cm kaıser yuvarlak kek kalıbı


4 yumurta


2 su bardağından 1 parmak eksik un


1.5 su bardağı şeker


yarım su bardağı yoğurt


yarım su bardağı süt


1 su bardağın az eksik sıvı yağ


1 paket kabartma tozu


1 paket vanilya


2 yemek kaşığı kakao


3 adet muz


1 su bardağı damla çikolata


çilek


Kreması için:




1 paket sade pasta kreması


1 küçük kutu tikveşli süt krema


80gr beyaz çikolata


Hazırlanışı:




Yumurta ve şekeri mikserde şeker eriyinceye kadar çırpıyoruz.(yumurta,süt ve yoğurt oda sıcaklığında olucak)Süt,yoğurt ve kakaoyu ekleyip çırpmaya devam ediyoruz.Ayrı bir kapta un,kabartmatozu ve vanilyayı eliyoruz.Kaşıkla alttan üste karıştırıp tekrar eliyoruz.Unlu karışımı yumurtalı karışıma ilave edip 1-2 dk daha karıştırıyoruz.Yağlanmış kalıbımıza düz bir zeminde boşaltım 180 dereceye ısıtılmış fırında 40dk pişiriyoruz.Piştikden sonra fırından çıkarıp dışarda soğutuyoruz.




Süt kremasını tencereye alıyoruz.Kaynama noktasına gelince ufak parçalara ayırdığımız çikolatayı ilave edip ocağı kapatıyoruz.Karıştırarak çikolatayı eritiyoruz.Pasta kremasını kutunun üzerindeki tarife göre hazırlayıp soğumuş olan çikolatalı kremayı ilave edip 2dk daha çırpıyoruz.




İyice soğumuş ve dinlenmiş olan pandispanyayı(aceleniz yoksa bir gün önceden hazırlamanızı tavsiye ederim) 3 eşit parçaya bölüyoruz.Birinci katına kremamızı sürüp uzunlamasına kestiğimiz muzları yerleştiriyoruz.İkinci kat pandispayayı üzerine koyuyoruz.Onunda üzerine kremasını sürdükten sonra damla çikolayı yayıyoruz.Üçüncü kat pandispanyayı da kapatıp kremasını sürüyoruz.Çilek ve muzlarla en üst katını sülüyoruz.


Afiyet olsun :)


6 Ocak 2008 Pazar

Baklava



Biliyorum çok geç bi tarif bu.Ama napayım tarif uzun zaman az :) Her işde bir hayır vardır yalınız.Bu tarif de yaman etkinliklerin bu ayki "Kaynana yaşa basmaz,Asla altta kalmaz" sloganıyla Geleneksel Tatlılar konulu etkinliğe nasipmiş:) (amma uzattım cümleyi yaa :P )Etkinlik sahibi blog http://binbircesni.blogspot.com/ Songül ablamla eminim ilerde çok iyi birer kaynana olucaz biz :)
Tamam daha fazla uzatmıyorum işte tarif :)
Malzemeler:
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı süt
2 yumurta
1 su bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
1 çimdik tuz
Aldığı kadar un
250gr iri çekilmiş ceviz içi
Şerbeti İçin;
5 su bardağı şeker
5 su bardağı su
yarım limon
Baklavanın Üzeri İçin;
250gr tereyağı
1 çay bardağı sıvı yağ
Yapılışı:
Derin bir kabın içine bütün malzeme koyulup yumuşak bir hamur elde edilir.Sonra bu hamur 3 eşit parçaya daha sonra herbir parça fındıktan biraz büyük bezelere ayrılır.Bu bezeler önce çay bardağı altı büyüklüğünde nişasta yardımıyla açılır.Aralarına bolca nişasta serpilerek üst üste konur.Tekrar tepsi büyüklüğünde açılır ve tepsiye serilir.Üzerine çekilmiş iri ceviz serpilir.Diğer hamur parçalarıda bitene kadar aynen işleme devam edilir.Daha sonra baklava dilimi şeklinde kesilir.
Tavada tereyağı ce sıvı yap iyice kızdırıldıktan sonra baklavanın üzerine dökülür.180 dereceli fırında üzeri kızarana kadar pişirilir.
Tencerede şeker ve su konur.10dk kaynadıktan sonra limonu eklenir ve bir 5dk daha kaynatılır.Soğutulmuş baklavanın üzerine ılınmış şerbet dökülür iyice şerbetini çektikten sonra servis yapılır.

25 Aralık 2007 Salı

Piyaz



Malzemeler:

1.5 su bardağı kuru fasulye

2 soğan

4 yaparak kıvırcık

1 adet havuç

2 adet haşlanmış yumurta
2 adet domates
1 avuç maydanoz yaprağı
sumak
pulbiber
tuz
limon
Zeytinyağı
Hazırlanışı:
Bir gece önceden kurufasulyeleri suya koyuyoruz.Ertesi gün fasulyenin suyunu döküp tencereye kurufasulyeleri alıyoruz.Bir taşım kaynatıyoruz.Suyunu tekrar süzüyoruz. Bu sefer tekrar yeni su koyup fasulyeleri ezilmeyecek kadar haşlıyoruz.Diğer bir tarafta yıkayıp süzdüğümüz kıvırcıkları ince ince doğruyoruz.Soğanlarıda piyazlık doğruyoruz.Havucumuzu soyup rendeliyoruz.Domatesleri de iri zar şeklinde doğruyoruz.yumurtalarıda zar şeklinde diğer malzemelerle uyumlu bir büyüklükte doğruyoruz.Maydanozu da kıyıp Haşlanmış fasulyelerle birlikte bütün malzemeyi karıştırıyoruz.Bir kasede tuz,limon suyu ve zeytinyağını harmanlayıp piyaza döküyoruz.Çok karıştırmadan servis tabağımıza alıyoruz.Sumak ve pulbiber serpiştirip soğuk servis yapıyoruz.

Fıstıklı Kebap


Malzemeler:

500gr kıyma

2 adet soğan

2 diş sarmısak

ufalanmış ekmek içi

Yarım su bardağı iri kıyılmış antep fıstığı

1 adet yumurta

mix biber

kekik

kimyon

sumak

karışık köfte baharatı

pulbiber

tuz

çöp şiş


Hazırlanışı:

Soğanı soyup rendeleyin.Sarmısakları da soyup ezin.Kıymayı yoğurma kabına alıp soğan ve sarmısağı ekleyin.Ufalanmış ekmek içini baharatları ve yumurtayı da ekleyip yoğurun.Kıvamına gelince mandalina büyüklüğünde parçalar koparıp avcunuzda yuvarlayın.Daha sonra çöp şişe geçirip avcunuzla yuvarlayarak vede döndürerek şişe köfte harcını yayın.Bütün harcı aynı şekilde hazırladıktan sonra 200 dereceye ısıtılmış fırında 30dk pişirin.Sıcak servis yapın.



Kahvaltı Çöreği

Malzemeler:
3 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 adet haşlanmış patates
125gr margarin
1 kave fincanı zeytinyağı
2 çorba kaşığı yoğurt
İç Malzeme :
yarım demet maydanoz
200gr ufalanmış beyaz peynir
6 dilim dana jambon
2 çay kaşığı pul biber
Hazırlanışı:
Haşlanmış patatesi soyup püre haline gelinceye kadar ezin.Unu derin bir kaba eleyin.Tuz ve kabartma tozunuda ekleyip alttan üste doğru karıştırıp harmanlayın.Yumuşatılmış margarin,zeytinyağı,patates püresi ve yoğurdu ekleyip pürüzsüz bir hamur elde edinceye kadar yoğurun.Hamuru bir bezle örtüp 15dk dinlendirin.
iç malzeme için;maydanozu kıyın.Jambonları minik zarlar şeklinde doğrayın.Pul biber ve ufalanmış peyniri de ekleyip karıştırın.
Dinlenmiş hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar koparıp un serpilmiş tezgah üzerine alın.Tatlı tabağı büyüklüğünde açıp ortasına iç malzemeden yerleştirin.Kenarlarını yarımşar santim boş bırakarak rulo şeklinde yuvarlayın.Ay şekline getirip uçlarını elinizle sivrilterek kapatın.Kalan hamuru bitinceye kadar aynı şekilde hazırlayın.Fırın tepsisini yağlayın ve aralarında boşluk bırakarak tepsiye çörekleri dizin.Üzerlerine yumurta sarısı sürüp 200dereceli fırında pişirin.Ilık servis yapın.

Karnıyarık Böreği

Malzemeler:
4 adet yufka
125gr tereyağı
2 yumurta sarısı
6 dilim pastırma
100gr ufalanmış beyaz peynir
6 dilim taze kaşarpeyniri
Hazırlanışı:
Yufkalardan birini tezgahın üzerine serin .Arasına eritip ılıttığınız tereyağını sürün.İkinci yufkayı da yağladığınız yufkanın üzerine serin.Onuda yağladıktan sonra 12 eşit parçaya bölün.Kaşar ve pastırmaları ortadan ikiye kesin. Her kestiğiniz yufak parçasının geniş kısmına bi adet kaşar bir adet pastırma koyun.Üzerine de ufalanmış beyaz peynir yerleştirip geniş sigara böreği şeklinde sarın.Fırın tepsisini yağlayıp börekleri yan yana dizin.Üzerine iki yumurtanın sarısı sürün.Arzuya göre susam veya çörek otu serpiştirebilirsiniz.Daha sonra herbir böreği ortasından uzunlamasına keserek karnıyarık şekli verin.Önceden ısıtılmış 170 derece fırında üzerleri kızarıncaya kadar pişirin.Sıcak servis yapın.