15 Nisan 2008 Salı

Galeta Unlu Poğaça




 Bu aralar gene bloguma ara verdim. 8. ayın 11'İnde cağaloğlu anadolu MTL'ne başvurucam. Çocuk gelişimi ve eğitimi bölümünü okumayı düşünüyorum. Başarırsam üniversiteye geçiş yapmayı düşünüyorum. Bakalım dua edin bana nolur.
Yarın http://www.sarimutfak.blogspot.com/ blogunun sahibi Hande ve http://www.zeyneple.blogspot.com/ dan Zeynep'in düzenlediği blogcular buluşması var, bende orada olucam inşallah :)
 Gelmek isteyenler Hande veya Zeynep'le irtibata geçebilirler.
 Gelelimmmmmmmmm poğaçalarımıza:)
 Hem pratik,hem şık,hem lezzetli bir poğaça tarifi var bugün. Ben ilk defa ablamda yemiştim.Kalabalık bir misafir topluluyduk ve çok sevmiştik :) Sizinle de bu güzellikleri paylaşıyorum bugün. İşte Tarif;

Malzemeler:
1 yumurta
250gr margarin
yarım çay bardağı sıvıyağ
2 yemek kaşığı yoğurt
1 paket kabartma tozu
İç Malzeme:
3 adet patates
arzuya göre baharat
tuz
Arzuya göre kıymalı veya peynirlide olabilir
Üzeri için:
1 yumurtanın beyazı(sarısını hamura katabilirsiniz)
yeteri kadar galeta unu
Hazırlanışı:
Hamurumuzn bütün malzemelerini yoğurma kabına alıp yoğuruyoruz.Yumuşak bir hamur elde etmemiz gerek.Patateslerimizi haşlayıp baharatını tuzunu ekleyerek eziyoruz.Hamurumuzdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp işaret parmağımız yardımıya avcumuzda çevirerek ortasını açıyoruz.Ortasına hazırladığımız iç malzemeden koyup kapatıyoruz.Kapattığımız kısıp alta gelicek şekilde yumurta sarısı sürüp galeta ununa buluyoruz.Hamurumuz bitene kadar aynı işlemi yapıyoruz.Daha sonra 190 dereceli fırında üzerleri renk değiştirene kadar pişiriyoruz.Çabuk pişiyolar bence dikkat edin :) Sıcak sıcak servis yapıp afiyetle yiyoruz :)

8 Nisan 2008 Salı

Prenses Tatlısı



 Bu tatlıya neden prenses tatlısı denmiş bilemiyorum. Çok hafif olduğundan mı?(hani her zaman prensesler çıtı pıtı zapzayıf olurlarya :) ) yoksa bu kibar hanımefendi duruşundan mı? İkiside geçerli bir sebep olabilir tabi. Ama yakışıyor isim de tatlımıza hani :) Ben küçük cadaloz bir kızken okuldan dönüşte ablalarım yapardı bu tatlıyı. Çok severek yerdik. O kadar hafif bir tatlı ki midenize oturmadığı için hiç hissetmiyorsunuz(hissedene kadar yemezseniz tabi :P ) Çok da pratik çabucak oluyo habersiz gelen misafirler için önerilir :) İşte tarif;

Malzemeler:
7 yemek kaşığı irmik
1 lt süt
14 yemek kaşığı toz şeker
1 paket vanilya
1 yemek kaşığı margarin (olmasada olur)
1 paket kakaolu petibör bisküvi

Hazırlanışı:
 Sütü,şekeri ve irmiği tenceremize alıyoruz.Orta seviyede bir ateşde sürekli karıştırarak kaynayana kadar pişiriyoruz.Kaynadıktan hemen sonra vanilya ve margarinimizi ekliyoruz.2-3 dk daha pişirdikten sonra ocağın altını kapatıyoruz.Dikdörtgen borcam kabımıza bir kepçe tatlımızdan döküyoruz.Kaşık yardımıyla döktüğümüz tatlıyı kabın hertarafına eşit dağıtıyoruz.Daha sonra kakaolu pötibör bisküvilerimizi bir sıra kaplıcak şekilde diziyoruz.Üzerine kalan tatlımızı boşaltıyoruz.Soğuduktan sonra üzerine arzuya göre tarçın,çilek,ceviz vs ile süsleyip servis yapıyoruz.

17 Mart 2008 Pazartesi

Zerde



Selamlarrr :) Sakın iyileşmiş demeyin inatla hastalığımda sabit kalıyorum.Ne o beni bırakıyo ne ben onu.Böyle bi bağ oluştu aramızda kahretsin:) Eee burda ne işin var derseniz sıkıldım yahu yat yat :) Tatlı tarifi veriyorum ki tadım yerine gelir belki :) Zerde bir osmanlı tatlısı.Ve ben hiç sevmediğim bir tatlıyı çok güzel yapıyorum nasıl oluyosa :D Ama bunun için http://rusticfoods.blogspot.com/ un sahibesi Betül'e çok çok teşekkür etmeme lazım çünkü tarif onun.Ben minicik değişiklikler yaptım sadece.Deneyin pişman olmazsınız diyorum yiyenlerin beğenilerine güvenerek:)İşte tarif ;
Malzemeler:
1 su bardağı basmati pirinc(ben baldo kullandım)
2lt su
1 tatlı kaşığı safran
1/2 tatlı kaşığı zerdeçal
1/2 su bardağı gülsuyu
3 yemek kaşığı patates nişastası(ben buğday kullandım)
2,5 su bardağı şeker
toplu iğne başı kadar misk(kullanmadım)
çam fıstığı ve kuş üzümü
(süsleme için)
Hazırlanışı:
Pirinçleri bir gece önceden ılık suda bekletiyoruz.Sabah nişastası gidene kadar bolca yıkıyoruz.
2lt suda pirincler hafif pişinceye kadar (iki parmak arasında ezilene kadar) haşlıyoruz.Diğer bir kasede gülsuyu safran ve zerdeçalı karıştırıp bekletiyoruz.Nişastayı da 1/2 su bardağı suda karıştırarak eritiyoruz.Şekeri.gülsulu karışımı ve erittiğimiz nişastayı pirinçli karışa ekliyoruz.Koyulaşıncaya kadar sürekli karıştırarak pişiriyoruz.Misk kullanmak isterseniz ocaktan almadan hemen önce ekleyebilirsiniz.Daha sonra zerdeyi kaselere boşaltıyoruz.İyice soğuduktan sonra üzerine çam fıstığı ve kuş üzümü kullanarak süslüyoruz.Soğuk servis yapıyoruz

11 Mart 2008 Salı

Yumurta Salatası




Tamam kabul etmeliyim ki berbat bir fotoğrafçıyım :) Ama lezzet konusunda size garanti verebilirim :) Size benim gibi özellikle pazar kahvaltılarında çeşitlilik isteyen biriyseniz süper bir tarif buldunuz bile :) Tam bir kahvaltı salatası bu salata.Yumurtayı da seviyorsanız oldu da bitti bile.Yazılmayı bekleyen tariflerden biri bu tarif. İki gündür soğuk algınlığı yüzünden biraz sancılı bir dönem geçiriyorum. Yatmaktan sıkıldım ve bloglara bakayım dedim. Nilay'ın, Sihirli Kepçe'nin, Pastalila, Pastacı Rapunsel'in blogları aklımda kalanlar. Bide Gönül'ün başarısı tabii ki:) Hepinizin blogları misler gibi kokuyordu ama maalesef Gönül hariç yorum bırakamadım kimseye :(
inanın halim yoktu. Gönülün başarısını kutlamasam da içimde kalacaktı :) Azcık güçlenince bende tarif yazayım dedim. Kolay bir tarif üstelik tam hasta işi :) İşte tarif o zaman ;
Malzemeler:
3 yumurta
yarım bağ yeşil soğan
(bağınız büyükse azaltabilirsiniz ölçüyü)
zeytinyağı
tuz
sumak
pulbiber
Hazırlanışı:
Yumurtaları rafadan olarak pişiriyoruz. Daha sonra iri zarlar şeklinde doğruyoruz. Yeşil soğanları da bol su ile yıkayıp halka halka doğruyoruz. Salata kasemizin içine bütün malzemeleri alıp hafifçe karıştırıyoruz. Salatamız servise hazır :)

7 Mart 2008 Cuma

Düğün Çorbası




Son bir kaçgündür canım çok sıkkın.Bir sürü üzüntüler,ağlamalar,uykusuz gecelerin sonunda hepsinin boşu boşuna,hatta onu geçtim tamamen bir yalandan dolayı olduğunu öğrendik.Nasıl bir şoktur bilir misiniz güvendiğiniz,emin olduğunuz dağların kar yağmayı bırakın yok olduğunu öğrenmek?
Neyse daha fazla düşünmek istemiyorum.Bu ayki Ye# etkinliğine http://lamamutfakta.blogspot.com/ blogunun çiçeği burnunda annesi lama ev sahibeliği yapıyor. Ailecek çorbaları çok severiz.Bizde çorbasız yemeğe başlanmaz kesinlikle.Ve en çok sevdiğimiz çorbalardan biri de düğün çorbasıdır.Etkinliğide en sevdiğim çorbayla katılmak yakışır dimi :)
Malzemeler:
1lt su
3 yumurtanın sarısı
yarım limonun suyu
1 yemek kaşığı üzüm sirkesi
3 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı tereyağı
250 gr kuzu gerdan
kırmızı toz biber
tuz
Hazırlanışı:
Kuzu gerdanı etleri ayrılana kadar su da haşlıyoruz.Tereyağını tenceremize alıyoruz.Unu rengi dönene kadar yağ ile kavuruyoruz.Suyu sürekli çırparak yavaşça ekliyoruz.(hızlı bir şekilde çırpmaya devam etmelisiniz ki topak oluşmasın)Ayrı bir kasede yurmuta sarılarını,sirkeyi ve limon suyunu çırpıyoruz.Tenceredeki çorba kaynayınca yumurtalı karışıma yavaş yavaş ekleyerek çırpmaya devam ediyoruz.Yumurtalı karışım ılınınca tencereye ilave ediyoruz ve çırpmaya devam ediyoruz.Gerdan etini kemikten ayırıp ufak ufak parçalara ayırıyoruz.Çorbamız kaynayınca etleri ve suyunu ilave edip kısık ateşte kaynayıncaya kadar karıştırarak pişirmeye devam ediyoruz.Tuzunu da ilave edip 2dk daha kaynatıyoruz ve ocaktan alıyoruz.Kaseye çorbamızı alıyoruz.Üzerine tereyağında kızdırdığımız toz kırmızı biberi döküp servis yapıyoruz.

3 Mart 2008 Pazartesi

Hanımeli Böreği

Bu nefis lezzetin tarifi www.portakalagaci.com dan Hatice'ye ait.Bir gün rastgele bulduğum bi börek tarifi.Tadını şöyle anlatayım;Isırdığınızda çıtır çıtır,içi kıyma,kuş üzümü,çam fıstığı ve tarçının muhteşem birleşimi.Çok iştahla yenen bir börek bizde.Ne kadar çok yaparsam yapayım asla artmaz :) Tarifi aynen yazıyorum.Ben kıymanın içine azıcık mix biber,kimyon da kattım.Etli bir yemek yapıcaksam vazgeçilmez baharatlarımdır çünkü.Gerisini tarife aynn sadık kalarak yaptım:) Mutlaka deneyin derim.
Malzemeler:
4 yufka
1 paketten az margarin
yarım çay bardağı dolmalık fıstık
sıvıyağ
1 kuru soğan
250g kıyma
tuz
karabiber
yarım çay bardağı kuş üzümü
tarçın
maydanoz
1 yumurtanın sarısı
Hazırlanışı:
dolmalık fıstığı bir tavada sıvıyağ ile kavurun. yemeklik doğranmış soğanı ve kıymayı ekleyip kavurmaya devam edin. ateşten alıp tuz, kara biber, tarçın, kuş üzümü ve maydanoz ile karıştırın. margarini eritin. 2 yufkayı yağlayıp üst üste koyun ve 12 eşit paçaya bölün. parçaların geniş kısımlarına kıymalı içten koyup sigara böreğinden irice sarın. diğer 2 yufka için de aynı işlemi uygulayın.böreklerin üzerine yumurta sarısı sürüp önceden ısıtılmış 200C fırında üzerleri kızarana kadar pişirin.

2 Mart 2008 Pazar

Kabak Salatası



İki güzel şey bir arada olabilir mi?Hayır diye düşünüyorsanız acele etmeyin.Elbetteki hem pratik, hem de lezzetli bir salata yapabilirsiniz.Tıpki kabak salatasında olduğu gibi :))Gene çok lezzetli bir salata size.Üstelik habersiz misafirler için birebir:)Hemen tarife geçiyorum efenim :)
Malzemeler:
2 adet kabak
1 su bardağı iri çekilmiş ceviz
2 su bardağı süzme yoğurt
1-2 diş sarımsak
1 yemek kaşığı zeytinyağı
Hazırlanışı:
Kabakları soyup rendeliyoruz.Tavamıza zeytinyağını döküp kızdırıyoruz.Kabakları yüksek ateşte sularını vermeden 2-3dk soteliyoruz.Sarımsaklarımızı dövüp yoğurdumuza ekliyoruz.Kabaklarımız sotelenip soğuduktan sonra yoğurdun içine katıyoruz.En son ceviz ve tuzu ilave edip harmanlıyoruz.Soğuk servis yapıyoruz.