Bu aralar gene bloguma ara verdim. 8. ayın 11'İnde cağaloğlu anadolu MTL'ne başvurucam. Çocuk gelişimi ve eğitimi bölümünü okumayı düşünüyorum. Başarırsam üniversiteye geçiş yapmayı düşünüyorum. Bakalım dua edin bana nolur.
Yarın http://www.sarimutfak.blogspot.com/ blogunun sahibi Hande ve http://www.zeyneple.blogspot.com/ dan Zeynep'in düzenlediği blogcular buluşması var, bende orada olucam inşallah :)
Gelmek isteyenler Hande veya Zeynep'le irtibata geçebilirler.
Gelelimmmmmmmmm poğaçalarımıza:)
Hem pratik,hem şık,hem lezzetli bir poğaça tarifi var bugün. Ben ilk defa ablamda yemiştim.Kalabalık bir misafir topluluyduk ve çok sevmiştik :) Sizinle de bu güzellikleri paylaşıyorum bugün. İşte Tarif;
Malzemeler:
1 yumurta
250gr margarin
yarım çay bardağı sıvıyağ
2 yemek kaşığı yoğurt
1 paket kabartma tozu
İç Malzeme:
3 adet patates
arzuya göre baharat
tuz
Arzuya göre kıymalı veya peynirlide olabilir
Üzeri için:
1 yumurtanın beyazı(sarısını hamura katabilirsiniz)
yeteri kadar galeta unu
Hazırlanışı:
Hamurumuzn bütün malzemelerini yoğurma kabına alıp yoğuruyoruz.Yumuşak bir hamur elde etmemiz gerek.Patateslerimizi haşlayıp baharatını tuzunu ekleyerek eziyoruz.Hamurumuzdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp işaret parmağımız yardımıya avcumuzda çevirerek ortasını açıyoruz.Ortasına hazırladığımız iç malzemeden koyup kapatıyoruz.Kapattığımız kısıp alta gelicek şekilde yumurta sarısı sürüp galeta ununa buluyoruz.Hamurumuz bitene kadar aynı işlemi yapıyoruz.Daha sonra 190 dereceli fırında üzerleri renk değiştirene kadar pişiriyoruz.Çabuk pişiyolar bence dikkat edin :) Sıcak sıcak servis yapıp afiyetle yiyoruz :)



