30 Ocak 2009 Cuma

Abdussamed'den Tekvir Suresi




Rahman ve Rahim Olan Allah`ın Adıyla

1- Güneş, köreltildiği zaman,

2- Yıldızlar, bulanıklaşıp-döküldüğü zaman,

3- Dağlar, yürütüldüğü zaman,

4- Gebe develer, kendi başına terkedildiği zaman,

5- Vahşi-hayvanlar, toplandığı zaman,
6- Denizler, tutuşturulduğu zaman,

7- Nefisler, birleştiği zaman,

8- Ve 'diri diri toprağa gömülen kızcağıza' sorulduğu zaman:

9- 'Hangi suçtan dolayı öldürüldü?'

10- Sahifeler (amel defterleri) açıldığı zaman,
11- Gök, sıyrılıp-yüzüldüğü zaman

12- Cehennem ateşi çılgınca kızıştırıldığı zaman,
13- Cennet de yakınlaştırıldığı zaman,

14- (Artık her) Nefis, neyi hazırladığını bilip-öğrenmiştir.
15- Artık hayır; yemin ederim (gündüz) sinip (gece) dönen (gezegen)lere,

16- Bir akış içinde yerini alanlara;

17- Kararmaya ilk başladığı zaman, geceye andolsun,

18- Ve nefes almaya başladığı zaman, sabaha;

19- Şüphesiz o (Kur'an), üstün onur sahibi bir elçinin gerçekten (Allah'tan getirdiği) sözüdür;

20- (Bu elçi,) Bir güç sahibidir, arşın sahibi katında şereflidir.

21- Ona itaat edilir, sonra güvenilirdir.

22- Sizin sahibiniz bir deli değildir.

23- Andolsun o (peygamber), onu apaçık bir ufukta görmüştür.

24- O, gayb (haberlerin)e karşı (söylediklerinden dolayı) suçlanamaz (ya da cimrilikte bulunup kıskançlık yapmaz.)

25- O (Kur'an) da kovulmuş şeytanın sözü değildir.

26- Şu halde nereye kaçıp-gidiyorsunuz?

27- O (Kur'an), alemler için yalnızca bir zikirdir;

28- Sizden dosdoğru bir yön (istikamet) tutturmak dileyenler için.

29- Alemlerin Rabbi olan Allah dilemedikçe siz dileyemezsiniz.



Öncelikle hepinize hayırlı Cumalar.

Dün akşam bişey ararken youtube da bu video ya denk geldim.Hafız Abdussamed çocukluğumdan beri etkilenerek dinlediğim,bazen gözyaşlarıyla kendimi sorguya çekmeme sebep olan tilaveti çok beğendiğim bir hafız.Mısır'lı Kura hafız geçtiğimiz senelerde vefat etti.Tüm dünyada sesi,tilaveti ün yaptı.Bir çok hafız O'na benzemek için çalıştı.Abdussamed okuyuşu diye bir okuyuş tarzı oluştu.
Benim okuyuşunu en çok sevdiğim,en çok beğendiğim,etkilendiğim surelerden biri Tekvir suresi.Küçücük çocuktum,yolculuk esnasında babam arabada dinletirdi O ağladıkca bende ağlardım hiç anlamasam da ayetlerin manasını.Aşır dendiği zaman kulağıma hep Abdussamed'in tekvir suresii okuyuşu gelir.Eğitim gördüğüm zamanlarda bütün surelerden önce Tekvir suresini ezberlemiştim.O'nun gibi okuyabilmek için çalışmıştım her zaman.Okulumuzun Kur'an-ı Kerim okuma yarışmasında birinci olduğumdan çok ,Öğretmenlerimin tebrik için yanıma geldikleri zaman
-"Tekvir Suresi okuduğumuz da,dinlediğimizde aklımıza hep Abdussamed gelirdi artık sen geliceksin" demeleri benim için en büyük ödül olmuştu.O günleri kendi adıma yad etmek ve sizlere de güzel bir Kur'an-ı Kerim ziyefeti sunmak istedim bu sefer yemek yerine.Elinizdeki işlerinizi,kafanızdaki işlerinizi birkaç dakikalığına bir kenara bırakın ve bu ziyafetin tadına varın.

Tikkat:Youtube videosunu izleyemiyorsanız sağ üst köşedeki programı çalıştırın

10 yorum:

TAZE NANE dedi ki...

Hayırlı cumalar.
Yazdıklarını zevkle okudum.
Sevgiler.

çiLekLisüt dedi ki...

Abdussamed'i dinlemeyi ben de seviyorum, huşu içerisinde Kuran ziyafeti çektiriyor insana. Çok harika maşallah.

¨˜SananaAkİ BaNAneSaN(•̪●) ¨˜® dedi ki...

Bu sure Ahmet el Aceminin kıraatinden de çok etkilidir :) ama Abdussamet te bambaşka tabii.
Bende Kuran-ı kerim okuma yarışmasında Rahman suresiyle birinci olmuştum :)) Aynı heyecanı ve sevinci paylaşmış biriyle karşılaşmış olmak pek manidar oldu :)))hatırlamama vesile olduğunuz için teşekkürler.

Adsız dedi ki...

ama link açılmadı dinleyemedim?

aNNePeRi dedi ki...

@tazenane,teşekkür ederim,
@çileklim sende bendensin demek :)
@sananaki bananesan,sana sanban desem bende kısaca sakıncası var mı öncelikle onu sorayım :) Rahman suresinin de okunuşu çok güzel başka bir ahenk var sanki bir şiir gibi.Bütün ayetleri güzel Kur'an'ın tabiki ama bazı sureleri daha başka severim :)sitende yorumları kaldırma sebebini okumuştum blog çarşıda ama yorumlar olsa keşke diyorum :)
@adsız,youtube videosunun açılması gerekirdi link değil.Eğer göremiyorsanız videoyu pcniz buna göre ayarlanmış değil demektir.http://birtutamhayat.blogspot.com/ adrese girip sağ üst köşedeki programı çalıştırırsanız sorunsuz youtube'a girebirlir videoyu izleyebilirsiniz.

¨˜SananaAkİ BaNAneSaN(•̪●) ¨˜® dedi ki...

bana istediğinizi söyleyebilirsiniz :D san ban bile uzun diğer arkadaşlar onu da kısaltıp SaN dyorlar bana yorum meselesine gelince özellikle son dönemlerde çok fazla istek ve talep geliyor ben de ne yapacağımı şaşırdım belli olmaz bloğun doğum günüsünde açarım belki :))

Zeynep dedi ki...

canım perimmmm,kıyamam sana...
keşke sende olsaydın valla.
havalar azıcık ısınsın plan yapıp sana da yakın bir yerde buluşup koklaşalım azıcık.sohbet edip hasret giderelim.
öpüyorum canımmmm

lavantin dedi ki...

Merhaba, adres degisikligini bildermek istedim. Artik bana bu adresten ulasabilirsiniz: http://lavantin.wordpress.com

Sevgiler...

jasmininpastalari dedi ki...

Canim paylasimin icin tesekkurler yazini okurken heyecanlandim cunki ayni syleri yasamisiz . Cocuklugumdan beri onun gibi okumaya gayret edip birazcik olsun basaranlardanim bende.Tekrara tesekkurler beni cocukluk yillarima geri dondurdugun icin canim.

Akdeniz Kızı dedi ki...

iyiki paylaşmışsınız...perşembe günüme uygun oldu....teşekkürler