10 Nisan 2008 Perşembe

Spagetti Bolonez


Merhabalar :)

Bu aralar biraz çocuklardan dolayı yoğunum.Biraz problemli,hassas zamanlar atlatıyoruz.Dualarınıza ihtiyacımız var nolur eksik etmeyin.Blog arkadaşlarımı geziyorum kafamı dağıtmak için ama yorum bırakamaıyorum genelde.Ama çok şahane lezzetler çıkıyo yine dost mutfaklardan.Hepsinin ellerine emeklerine sağlık:) Spagetti benim çok sevdiğim bir makarna türü.Eşim makarnaya yemek gözüyle bakmadığı için genelde o yemeğe eve yetişemeyeceği zamanlar yapıp doya doya hasret gideririm :).İşte öyle akşamlardan birinde yapılmış nefis bir spagetti tarifi size.Denemenizi şiddetle tavsiye ediyorr tarifi verip çakiliyorum huzurlarınızdan:)

Malzemeler:

1 paket Pastavilla ince spagetti

yarım kilo domates

300gr kıyma

2 diş sarmısak

2adet orta boy kuru soğan

Arzuya göre baharat,tuz

Hazırlanışı:

Spagettiyi paketin üzerindeki tarife göre pişiriyoruz.Diğer bir tencerede zeytinyağını kızdırıyoruz.sotelik doğranmış soğanlarımızı kızgın yağa ekliyoruz.Sarmısaklarımızı da ekleyip kavurmaya devam ediyoruz.Soğanlar pembeleşince kıymayımızı ekliyoruz.Kıymamız suyunu bırakmadan harlı ateşde kavurmaya devam ediyoruz.En sonra rendelediğimiz domateslerimizi ekliyoruz.Baharatlarımızı,tuzumuzu ekledikten sonra kısık ateşde pişiriyoruz.(suyunu çekerse su ekleyebilirsiniz domates suyu daha iyi olur).Başka bir tencereye 2 yemek kaşığı tereyağı eritiyoruz.Makarnalarımızı tenceremize alıyoruz.Fazla karıştırmadan tereyağını yediriyoruz.Daha sonra servis tabağımıza istediğimiz kadar spagettimizi alıyoruz.Üzerine bolonez sosumuzu gezdiriyoruz.Maydanozla süsleyip servis yapıyoruz.

6 yorum:

Feyza Fidan dedi ki...

Canım Anaperimmm, bende çok severim spagettiyi, türlü türlü sos denerim üzerine...Makarna benim için çikolata gibi bir vazgeçilmez...Ben gençkene :))) üniversite yıllarımda vize zamanlarında ders çalışırkene :))) gece 3 te haşlayıp yediğimi bilirim valla :))) Pis boğazlılığım teee o zamanlardan kalma yani :)))
Ellerine sağlık canımcım,
Öpüyorum seni...

http://hunerlieller.net dedi ki...

selam canım..benim eşimde makarnaya yemek gözü ile bakmaz.ama biz çocuklarla babamız evde olmadıgı zaman yapıp yeriz:))))benimde iki oglum var bir yaş var aralarında...zorlugunu çoook iyi bilirim.allah kolaylıklar versin canım...sevgilerimle.

kizilciksurubu dedi ki...

Cok lezzetli görünüyor,ellerine saglik.Sevgiler.

Zeynep dedi ki...

ellerine sağlık canım,asla ama asla hayır diyemeyeceğim bir lezzet:)
sevgiler

rümeysaninrüyasi dedi ki...

merhabalarr spegetti sevmeyenler varmı ya bilmiyorum am benin çocuklar çok seviyor ellerinize sağlık güzel bir hafta sonu geçirmeniz dileğiyle sevgiler

jasmin dedi ki...

Canimm makarna vazgecemediklerimin arasinda geliyor.Seninde ellerine saglik cok guzel olmus...sevgiler.