20 Şubat 2008 Çarşamba

Aşk Truffleri :)


 Bu da ikinci Aşık eden tarifler etkinliği tarifi :) Valla ben yaptım diye söylemiyorum ama bu da çok lezzetliydi. Bi kere kim yediyse aynısını söyledi hem:)İşte tarifimiz;

Malzemeler:
100gr bitter
100gr sütlü kuvertur çikolata
5 dilim kakaolu kek
200ml süt kreması
Üzeri İçin:
100gr bitter çikolata
İri çekilmiş fındık ve antep fıstığı

Hazırlanışı:
 Kakaolu keki mikserde iyice ufalanana kadar çekiyoruz. 100'er gr bitter ve sütlü çikolatayı ufak parçalara ayırıyoruz. Kremamızı ocağa alıyoruz. Kaynamaya başladığı zaman altını kapatıp ufaladığımı çikolataları içine atıyoruz. Sürekli karıştırarak iyice eritiyoruz. Eriyen çikolata karışımını ufalanmış kakaolu kekin içine döküyoruz. Kaşık yardımıyla iyice harmanlıyoruz. Soğuyan karışımı streç filmle kaplayıp buzdolabında7 saat bekletiyoruz. Dolaptan aldığımız karışımdan tatlı kaşığı yardımıyla ceviz büyüklüğünde parçalar koparıyoruz. Avucumuzda yuvarlayarak şekil veriyoruz. 100gr bitter çikolatayı benmari usulü eritiyoruz. Ocaktan aldıktan sonra 1 yemek kaşığı kadar süt ilave ediyoruz. Hızla çırparak sütü yediriyoruz. Yuvarladığımız topları tek tek çikolatanın içine atıyoruz. Tatlı kaşığı yardımı ile çikolataya bulayıp hemen fındık veya antep fıstığına buluyoruz ve truff kağıtlarına alıyoruz. İşlemi uygularken hızlı olmalısınız yoksa trufflerin şekli biraz bozuluyo:) Trufleri buzdolabına alıyoruz. Üzerindeki çikolata donunca servis yapıyoruz.

11 yorum:

Asiye dedi ki...

anneperi, mütevazi olmana gerek yok canım, bence yaptıklarınla övünmelisin, harika görünüyor. Bende yaptığım uygulamalarda, evde servis yaparken gelin gelin bakın ne şahaserler yarattım diye önce kendi beğendiğimi dile getiririm :) Zaten önce kendimiz beğenmeliyiz ki sunabilelim değil mi :)
Gerçekten çok güzel görünüyorlar. tebrik ederim.
Sevgilerimle

ayşegülmutfakta dedi ki...

bu truff olayını hiç denemedim ama bence kek değerlendirme açısından oldukça iyi bir yöntem.. eline sağlık ayrıca görünümüde çok hoş

hilal kaya dedi ki...

canım papyon kebabı da bu truffler de harika görünüyor, ellerine sağlık... bu arada kebabın ismi çok prjinal, bayıldım:) görüntüsü de nefis, eminim tadı da öyledir:))
sevgiler...

ugurbocegimleafiyetle dedi ki...

Çok güzel görünüyorlar, ellerine sağlık...

Papatya Prenses dedi ki...

Ellerinize sağlık,en sevdiğim atıştırmalıkların başındadır truff:)

yeşim dedi ki...

aşık olunmaycak gibi değil ki
ellerine sağlık
sevgiler

pelincelezzetler dedi ki...

Ellerine sağlık,nefis gözüküyor....

Kevser dedi ki...

Canim,
dün papyon kebabi üzerinede bu güzelim trufflar valla harika olmustur, sizlere afiyetler olsun, senin de ellerine saglik diyorum.

Selamlar ve öptüm..

Feyza Fidan dedi ki...

Anaların en perisiiii:))
Süper olmuş valla buncağızlar..Tam aşık eden bir tarif bu :)))
Ellerin dert görmesin canımcım,
Öpüyorum çook...

kizilciksurubu dedi ki...

Cok harika görünüyorlar,ellerinize saglik.

nino dedi ki...

nassil canim cektiiiiiiiiiii